24/7 tilbud
Gratis frakt over 1149 kr
Kjøp nå, betal senere
Få rabatter med vidaXL+
Hvorfor velge vidaXL?
Finn de beste tilbudene og rabatterte produktene hver dag hos vidaXL!
Få gratis frakt på alle bestillinger over 1149 kr
Hos vidaXL kan du få favorittproduktet ditt med en gang og betale senere med Klarna!
Maksimer besparelsen din med vidaXL+
Registrer deg med kontoen din i dag og se vidaXL+-poengene dine vokse. Jo mer du handler, jo større rabatter kan du låse opp!
Populære søk
Din handlekurv er tom.
Vi har forskjellige vilkår og betingelser for kunder og forretningskunder. Se de relevante vilkårene som gjelder for deg nedenfor:
Oppdatert: 2023-04-30
Artikkel 1 - Definisjoner
Artikkel 2 - Den næringsdrivendes identitet
Artikkel 3 - Anvendelse
Artikkel 4 - Tilbudet
Artikkel 5 - Kontrakten
Artikkel 6 - Angrerett
Artikkel 7 - Kundenes forpliktelser ved utøvelse av angrerett
Artikkel 8 - Kunder som utøver sin angrerett og de tilknyttede kostnadene
Artikkel 9 - Næringsdrivendes forpliktelser ved utøvelse av angrerett
Artikkel 10 - Utelukkelse av angrerett
Artikkel 11 - Prisen
Artikkel 12 - Oppfyllelse av kontrakten og ekstra garanti
Artikkel 13 - Levering og gjennomføring
Artikkel 14 - Transaksjoner med forlenget varighet: varighet, oppsigelse og forlengelse
Artikkel 15 - Betaling
Artikkel 16 - Klagebehandling
Artikkel 17 - Tvister
Artikkel 18 - Filialgaranti for Thuiswinkel.org (Shopping Secure)
Artikkel 19 - Tilleggsbestemmelser eller andre bestemmelser
Artikkel 20 - Endring av de generelle vilkårene
Følgende definisjoner gjelder i disse vilkår og betingelser:
Navn på næringsdrivend: VidaXL International B.V.
Registrert adresse: Mary Kingsleystraat 1, 5928 SK Venlo, The Netherlands
E-postadress: se gjerne denne siden.
Handelskammerets nummer: 52876861
MVA-nummer: NO 915125301 MVA
Ved levering av produkter
Ved levering av tjenester og digitalt innhold som ikke leveres på et materielt medium:
Forlenget angrefrist for produkter, tjenester og digitalt innhold som ikke leveres på et materielt medium dersom en forbruker ikke ble informert om angreretten:
Den næringsdrivende kan utelukke angreretten for følgende produkter og tjenester, men bare dersom den næringsdrivende uttrykte dette tydelig da tilbudet ble gitt, eller i det minste i god tid før inngåelsen av kontrakten:
Oppsigelse
Forlengelse
Varighet
Klagen sendes deretter både til den berørte næringsdrivende og Thuiswinkel.org.
På nett: www.sgc.nl/en
Skriftlig med post: The Homeshopping Disputes Committee, P.O. Box 90600, 2509 LP Den Haag
Ytterligere bestemmelser eller bestemmelser som avviker fra disse generelle vilkårene og betingelsene, kan ikke være skadelige for forbrukeren og bør registreres skriftlig, eller på en slik måte at forbrukerne kan lagre dem på et lett tilgjengelig og varig medium.
Endringer i disse vilkårene og betingelsene vil først tre i kraft etter at de er publisert på hensiktsmessig måte, under forutsetning av at dersom endringer gjelder i løpet av gyldigheten av et tilbud, vil bestemmelsen som er mest gunstig for forbrukeren, gjelde..
Vedlegg I: Modellskjema for angrerett
Modellskjema for angrerett
(dette skjemaet skal bare fylles ut og returneres hvis du ønsker å trekke deg fra kontrakten)
- Til: Vida XL B.V.
Mary Kingsleystraat 1
5928 SK Venlo, Limburg
Nederland
webservice@vidaxl.no
- Jeg/vi* informerer deg hermed om at, med hensyn til vår kontrakt angående
Salg av følgende produkter: [beskrivelse av produktet}*
Levering av følgende digitale innhold: [beskrivelse av det digitale innholdet]*
Levering av følgende tjeneste: [beskrivelse av tjenesten]*
Jeg/vi* utøver vår angrerett.
- Bestilt */mottatt * [dato for bestilling av tjenester eller mottak av varer]
- [Forbruker(e)s navn]
- [Forbruker(e)s adresse]
- [Forbruker()s underskrift] (bare dersom dette skjemaet sendes på papir)
*Slett eller oppgi tilleggsinformasjon, alt etter hva som er relevant.
Last updated: 2023-12-08
Innhold:
Artikkel 2 - Entreprenørens identitet
Artikkel 3 - Anvendbarhet
Artikkel 6 - Priser
Artikkel 7 - Oppfyllelse av kontrakten og tilleggsgaranti
Artikkel 8 - Levering og utførelse
Artikkel 9 - Utvidede transaksjoner: varighet, oppsigelse og forlengelse
Artikkel 10 - Betaling
Artikkel 11 - Eierbevaring
Artikkel 12 - Ansvar
Artikkel 13 - Klageprosedyre
Artikkel 14 - Tvister
Gjennom disse vilkårene vil følgende begreper og definisjoner bli brukt:
1. Dag: kalenderdag;
2. Digital innhold: data som produseres eller leveres i digital form;
3. Langvarig kontrakt: en kontrakt som sørger for regelmessig levering av varer, tjenester og/eller digitalt innhold i en bestemt periode;
4. Holdbart medium: ethvert verktøy - inkludert e-post - som gjør det mulig for kunden eller gründeren å lagre informasjon som er personlig adressert til dem på en måte som muliggjør fremtidig konsultasjon eller bruk i løpet av en periode som er tilpasset målet som informasjonen er ment for, og som muliggjør uendret reproduksjon av lagret informasjon;
5. Kunde: den fysiske eller juridiske personen som opptrer som profesjonell og/eller for et selskap;
6. Gründer: den fysiske eller juridiske personen som tilbyr produkter, (tilgang til) digitalt innhold og/eller tjenester til kunder på avstand;
7. Fjernkontrakt: en kontrakt som er inngått mellom entreprenøren og kunden i sammenheng med et organisert system for distansesalg av produkter, digitalt innhold og/eller tjenester der, helt til en del, helt eller delvis, brukes en til eller flere teknikker for kommunikasjon på avstand;
8. Skrevet: i disse vilkårene inkluderer "skriftlig" kommunikasjon via e-post og faks hvis avsenderens identitet og e-postens integritet er tilstrekkelig sikker;
9. Teknikk for å kommunisere på avstand: en ressurs som kan brukes til å inngå en kontrakt uten at kunden og gründeren må samles samtidig i samme rom;
10. Nettsted: gründerens nettbutikk der varer og tjenester tilbys som kan kjøpes av kunder;
11. Plattform: det eksterne miljøet som gründere kan tilby varer og tjenester som kan kjøpes av kunder.
Det private aksjeselskapet VidaXL International B.V., Mary Kingsleystraat 1, 5928 SK Venlo, Nederland. Virksomhet i Nederland under MVA-nummeret: NO 915125301 MVA, og handler under handelskammernummeret 52876861.
1. Disse vilkårene gjelder for alle tilbud fra entreprenøren og hver avstandskontrakt mellom entreprenøren og kunden.
2. Hvis kunden inkluderer bestemmelser eller vilkår som avviker fra eller ikke fremgår av de generelle vilkårene i oppdraget, vil bestemmelser eller betingelser bare være gjeldende for entreprenøren i tilfelle de blir akseptert uttrykkelig i skriftlig form.
3. Teksten til disse vilkårene vil bli gjort tilgjengelig for kunden før avtalen inngås. Hvis dette ikke med rimelighet er mulig, vil gründeren, før fjernkontrakten inngås, oppgi hvordan vilkårene kan konsulteres hos gründeren og at de kan sendes så raskt som mulig, gratis, på kundens forespørsel.
4. Hvis fjernkontrakten inngås elektronisk, kan det hende at i motsetning til forrige avsnitt og før avtalen inngås, kan teksten til disse vilkårene gjøres tilgjengelig for kunden på elektronisk måte på en slik måte at det kan lagres av kunden på en enkel måte på en holdbar databærer. Hvis dette ikke med rimelighet er mulig, vil det før avtalen inngås angis hvor vilkårene kan konsulteres elektronisk og at de vil bli sendt elektronisk eller på annen måte, gratis, på kundens forespørsel.
5. Hvis og i den grad en av bestemmelsene i disse generelle vilkårene er ugyldige, må den gjeldende bestemmelsen leses på den måten som er lovlig tillatt bestemmelse som er nærmest i innhold parternes intensjoner, slik den ser ut fra null eller ugyldig bestemmelse, mens de resterende bestemmelsene forblir gyldige.
6. Hvis, i tillegg til disse vilkårene, gjelder spesifikke betingelser for en ekstern plattform der produkter og tjenester tilbys av gründeren, kan kunden i tilfelle motstridende forhold alltid påberope seg den gjeldende tilstanden som er mest gunstig for dem, men bare hvis vilkårene og betingelsene ikke er unntakelige.
7. Bedriftskunder vil ikke ha tilgang til auksjoner i regioner der disse tjenestene tilbys.
1. Hvis et tilbud er underlagt en begrenset varighet eller er underlagt vilkår, vil dette være eksplisitt angitt i tilbudet.
2. Tilbudet vil omfatte en fullstendig og detaljert beskrivelse av tilbudte produkter, digitalt innhold og/eller tjenester.
3. Innholdet på nettstedet samt tilbudet er komponert med den største forsiktighet. Imidlertid kan gründeren ikke garantere at all informasjon på nettstedet alltid er korrekt og fullstendig. På grunn av dette er alle priser, tilbudet og annen informasjon på nettstedet og i annet materiale fra gründeren underlagt åpenbare programmerings- og skrivefeil.
1. Kontrakten trer i effekt på det tidspunkt kunden godtar tilbudet og overholder de tilsvarende vilkår.
2. Hvis kunden har akseptert tilbudet på elektronisk måte, vil gründeren umiddelbart bekrefte mottakelsen av tilbudet elektronisk. Hvis mottakelsen av tilbudet ikke er bekreftet av gründeren, kan kunden si opp kontrakten.
3. Etter at kunden godtar tilbudet, forbeholder gründeren seg retten til å kansellere tilbudet innen 3 virkedager etter mottakelsen. Entreprenøren vil umiddelbart varsle kunden om slike kanselleringer.
4. Hvis kontrakten inngås elektronisk, vil gründeren treffe passende tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre elektronisk overføring av data og vil sikre et sikkert nettmiljø. Hvis kunden kan betale elektronisk, vil entreprenøren overholde passende sikkerhetstiltak for dette formål.
5. Hvis det etter at kontrakten er akseptert viser seg at klienten har oppgitt feil informasjon, har gründeren rett til å oppfylle sine forpliktelser først etter å ha mottatt de riktige detaljene.
6. Entreprenøren kan innenfor lovbestemmelsene undersøke om kunden kan oppfylle sine betalingsforpliktelser, samt undersøke alle fakta og faktorer som er viktige for å inngå fjernkontrakten på en ansvarlig måte. Hvis gründeren, basert på denne undersøkelsen, har solid grunnlag for ikke å inngå kontrakten, har de rett til å nekte en ordre eller søknad, med begrunnelse, eller å legge spesielle betingelser til gjennomføringen. Hvis gründeren, basert på etterforskningen, avslår forespørselen eller legger spesielle betingelser til den, vil kunden bli informert om dette senest 3 dager etter kontraktsinngåelse.
1. Alle priser som er nevnt på nettstedet til og i annet materiale fra entreprenøren, er inkludert moms (med mindre annet er oppgitt), og med mindre annet er oppgitt på nettstedet, inkluderer andre gjeldende avgifter.
2. I motsetning til forrige avsnitt kan gründeren tilby produkter eller tjenester, hvis priser er knyttet til svingninger i det finansielle markedet som gründeren ikke har innflytelse over, til variable priser. Denne koblingen til svingninger og det faktum at oppgitte priser er målpriser vil bli angitt i tilbudet.
3. Entreprenøren kan endre prisene 2 uker etter kontraktsinngåelse. Kunder som ikke er enige i endringen, har fullmakt til å si opp kontrakten uten å bli belastet for dette av gründeren.
4. Ekstra kostnader, som leveringsgebyrer og betalingsgebyrer, vil bli nevnt på nettstedet og vil i det minste vises under bestillingsprosessen.
1. Entreprenøren garanterer at de leverte produktene og tjenestene overholder kontrakten, med den forståelse at mindre avvik akseptert i sektoren angående spesifiserte størrelser, vekter, mengder, misfarging og små gjensidige fargeavvik osv., ikke teller som mangler på delen av gründeren.
2. Kunden må undersøke varene som ble levert på leveringstidspunktet, og kunden må sjekke om de leverte varene oppfyller kontraktsbestemmelsene. Dette inkluderer:
- om de riktige varene er levert;
- om de leverte varene samsvarer med mengde og antall med det som er avtalt;
- om de leverte varene oppfyller kravene som kan stilles for normal bruk og/eller kommersielle formål.
Ved synlige mangler eller mangler, må kunden rapportere disse til gründeren innen 14 dager etter levering. Hvis det blir funnet ikke-synlige feil eller mangel, må kunden rapportere disse til gründeren senest innen 14 dager etter at kunden med rimelighet kunne ha oppdaget disse. Hvis kunden ikke gjør dette, har kunden ikke lenger rett til noen form for reparasjon, erstatning, kompensasjon og/eller refusjon med hensyn til disse manglene.
3. Hvis gründeren anser en klage som berettiget, vil de aktuelle produktene bli reparert, erstattet eller (delvis) tilbakebetalt etter konsultasjon med kunden. Entreprenøren kan derved omdirigere kunden til en produsent eller leverandør.
1. I samsvar med det som er angitt i denne forbindelse i artikkel 3 i disse vilkårene, vil entreprenøren utføre aksepterte ordrer med passende hastighet.
2. Entreprenøren har rett til å engasjere tredjeparter hvis det kreves for å utføre oppgavene i henhold til kontrakten.
3. De angitte leveringstidene må tolkes som en plikt til rimelig innsats og anses å være tilnærmet. Entreprenøren står fritt til å velge transportøren. Med unntak av forsett eller bevisst hensynsløshet fra selgerens side, vil overskridelse av leveringstiden aldri gi kunden rett til noen form for kompensasjon.
4. Gründeren forbeholder seg retten til å levere solgte produkter i deler.
5. Risikoen for skade på og/eller tap av produkter ligger hos entreprenøren til leveringstidspunktet til kunden, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. Hvis kunden samtykker i å hente produktene, overføres risikoen når produktene overleveres.
6. Hvis kunden, eller en tredjepart utpekt av kunden, ikke er til stede på leveringsadressen på avtalt tid for å motta produktene, har gründeren rett til å ta tilbake produktene. I samråd med kunden kan gründeren, mot tilleggskostnader, tilby produktene til kunden på et annet tidspunkt og/eller en annen dag. Hvis levering viser seg å være umulig, vil ikke betalingsforpliktelsen bli kansellert, og eventuelle tilleggskostnader, inkludert returkostnader, vil bli belastet kunden.
Oppsigelse:
1. Kunden kan alltid si opp en kontrakt som er inngått for ubestemt tid og er ment for regelmessig levering av produkter, digitalt innhold eller tjenester i samsvar med avtalte oppsigelsesregler og en varsel på ikke mer enn to måneder.
2. Kunden kan alltid si opp en kontrakt som er inngått for en bestemt periode og er for regelmessig levering av produkter (inkludert strøm), digitalt innhold eller tjenester ved slutten av den bestemte perioden med overholdelse av oppsigelsesbestemmelsene som er avtalt for dette formål og en oppsigelsestid på maksimalt to måneder.
3. Kunden kan si opp kontraktene som er angitt i de foregående avsnittene skriftlig.
Utvidelse:
4. En kontrakt som er inngått for en bestemt periode og er for regelmessig levering av produkter (inkludert strøm), digitalt innhold eller tjenester vil automatisk utvides for samme bestemte periode.
5. De nevnte oppsigelsestidene gjelder også for oppsigelser fra gründeren
1. Kunden har plikt til å betale gründeren med under bestillingsprosessen og på nettstedet nevnte betalingsmåter. Entreprenøren står fritt til å tilby ulike betalingsmåter som kan endres fra tid til annen. I den grad ikke annet er bestemt, er kunden forpliktet til å betale innen 14 dager etter levering.
2. Hvis kunden ikke oppfyller betalingsforpliktelsen(e) i tide, er de umiddelbart ansvarlige ved lov, uten at det kreves varsel om mislighold. Gründeren har rett til å øke beløpet som skal betales med lovfestet rente, og gründeren har rett til å belaste kunden de utenomrettslige innkrevingsutgiftene de har.
1. Leverte varer forblir gründerens eierskap til kunden betaler det betalte beløpet i sin helhet.
1. Med forbehold om forsett eller grov uaktsomhet er entreprenørens totale ansvar overfor kunden på grunn av tilskrivbar svikt i utførelsen av kontrakten begrenset til kompensasjon til maksimalt det beløpet som er angitt for den kontrakten (inkludert MVA). I tilfelle en langsiktig kontrakt er ansvaret begrenset til refusjon av beløpet som kunden skyldte gründeren i de 3 månedene før hendelsen som forårsaket skaden.
2. Entreprenøren er ikke ansvarlig overfor kunden for indirekte skade, inkludert, men ikke begrenset til, følgeskader, tap av fortjeneste, tapte besparelser, tap av data eller skade på grunn av forretningsforstyrrelser.
3. Kunden skadesløsholder gründeren mot ethvert krav angående tredjeparter, bortsett fra i tilfelle intensjon eller bevisst uforsiktighet fra gründerens side eller en lovbestemt direktør for gründeren.
4. De foregående avsnittene skal ikke gjelde for skader som kunden påføres ved å videreselge defekte produkter kjøpt fra gründeren, i tilfelle kundene til kunden forplikter seg til søksmål mot dem.
5. Med mindre fullførelse av kontrakten er permanent umulig, skal ansvaret til en entreprenør på grunn av en tilskrivbar unnlatelse av å oppfylle en forpliktelse fra kontrakten bare oppstå hvis kunden straks informerer entreprenøren med en rimelig frist for å utbedre feilen, og gründeren fortsetter å være misligholdt i oppfyllelsen av sin forpliktelse etter den perioden. Melding om mislighold må inneholde en så fullstendig og så detaljert beskrivelse som mulig av mangelen, slik at gründeren får muligheten til å svare tilstrekkelig.
6. En forutsetning for enhver rett til erstatning er at kunden alltid rapporterer skaden til entreprenøren skriftlig så snart som mulig, men senest 14 dager etter at den oppstår. Skader som ikke har blitt gjort oppmerksom på gründeren innen denne perioden, er ikke kvalifisert for kompensasjon, med mindre kunden kan demonstrere at han ikke kunne ha rapportert skaden tidligere.
7. I tilfelle force majeure skal gründeren ikke være forpliktet til å kompensere for eventuelle skader på kunden.
1. Gründeren har en tilstrekkelig offentliggjort klageprosedyre og vil behandle klagen i samsvar med denne klageprosedyren.
2. Klager angående gjennomføringen av kontrakten må sendes til entreprenøren, fullstendig og tydelig beskrevet, innen en rimelig periode etter at kunden har konstatert manglene.
3. Klager som sendes til gründeren, vil bli besvart innen en periode på 14 dager beregnet fra mottaksdatoen. Hvis en klage krever en forventet lengre behandlingstid, vil gründeren svare innen 14 dager med bekreftelse på mottakelse og en indikasjon på når kunden kan forvente et mer omfattende svar.
1. Kontrakter mellom gründeren og kunden som disse vilkårene gjelder for, er utelukkende underlagt lovgivningen i Nederland.
2. Eventuelle tvister som kan oppstå fra kontrakten og ikke kan løses i minnelighet, kan utelukkende sendes til retten i ‘s-Hertogenbosch i Oost-Brabants, i Nederland. Dette er underlagt den grad obligatoriske jurisdiksjonsregler begrenser dette valget. Gründeren og kunden kan avgjøre tvister ved hjelp av bindende råd eller megling.
Versjon: 2020-06-01
Artikkel 2 - Gyldighet
Artikkel 3 - Kundekonto
Artikkel 4 - Vilkår og betingelser for bruk for nettstedet
Artikkel 5 - Ordre
Artikkel 6 - Auksjoner
Artikkel 7 - Tilbakemeldinger 3
Artikkel 8 - Avslutte konto og nettstedets funksjoner
Artikkel 9 - Personvern og personopplysninger
Artikkel 10 -Åndsverk og data fra tredjeparter
Artikkel 11 - Ansvar
Artikkel 12 - Diverse
1. For å kunne legge inn bestilling, delta i auksjoner og gi tilbakemeldinger, er det nødvendig å opprette en konto. Brukeren kan opprette en konto ved fylle ut de nødvendige opplysningene via online-skjemaet på nettsiden. Dette skjemaet finnes under overskriften ”Ny kunde?”.
2. For å opprette en konto skal brukeren:
Vedlegg
Vilkår og betingelser
Generelle vilkår og betingelser Auksjoner
Returrett
Personvernerklæring og informasjonskapler
Ved å godta alle informasjonskapslene våre godtar du at vidaXL plasserer informasjonskapsler for å forbedre nettstedopplevelsen, for eksempel med mer relevante produkter og forslag. vidaXL har også flere partnere som krever at data sendes til dem for å bekrefte salg, eller for å sende målrettede annonser. For mer informasjon, se vår erklæring om personvern og informasjonskapsler.
Vil du vite mer?
Viktige informasjonskapsler Informasjonskapsler som er viktige for nettstedets funksjonalitet. For eksempel handlekurven og ønskelisten din.
Analytiske informasjonskapsler Disse informasjonskapslene lar oss telle besøk og trafikk, slik at vi kan måle og forbedre ytelsen til nettstedet vårt. De hjelper oss med å få vite hvilke sider som er mest og minst populære og se hvordan besøkende beveger seg rundt på nettstedet. All informasjon disse informasjonskapslene samler inn er grupperte og derfor anonyme. Hvis du ikke tillater disse informasjonskapslene, vet vi ikke når du har besøkt nettstedet vårt, og vi kan ikke overvåke ytelsen.
Markedsførings-informasjonskapsler Markedsføringskapsler brukes til å spore besøkende på tvers av nettsteder. Målet er å vise annonser som er relevante og engasjerende for den enkelte bruker og dermed mer verdifulle for utgivere og tredjepartsannonsører.